czwartek, 28 listopada 2013

Na czym polega sukces najlepszych traderów?

Witajcie,

Dzisiejsza część mojego wywiadu będzie trochę inna niż pozostałe, ponieważ odpowiedzią na moje pytanie będzie przytoczony fragment rozmowy Pana dr Dariusza Świerk z jego uczniem, która miała miejsce podczas jego szkolenia. Zatem, przechodzimy do konkretów :)

Pytanie 9: Na czym polega sukces najlepszych traderów?

Źródło sukcesu najlepszych jest …zaskakujące!

Zastanów się nad następująca sprawą:

Większość bardzo dobrych traderów / inwestorów ma około 35-50% zleceń zyskownych.

Tylko tyle – stąd wynika, że źródłem ich sukcesu nie jest trafność przewidywania ruchu ceny.

Gdyby potrafili dobrze przewidywać (czyli gdyby ich systemy były źródłem „pewnych” sygnałów) – ilość zyskownych transakcji byłaby większa nieprawdaż?

Zatem jeśli źródłem ich sukcesu nie jest umiejętność przewidywania (czyli „pewność sygnału”) to co nią jest?

Cieszę się, że zapytałeś :)

Źródłem sukcesu najlepszych jest w skrócie:

1. Umiejętność szybkiego cięcia strat.
2. Umiejętność dotrwania do zyskownego TP wynikającego z systemu. 
3. Umiejętność zarządzania ryzykiem i samodyscyplina.


Serdecznie pozdrawiam,
Szymon Pisarewicz.

0 komentarze: